اطلاعيه زمان‌بندي ثبت‌نام اولیه دانشجويان كارشناسي (نيم‌سال اول ۱۴۰۳-۱۴۰۲)

 | تاریخ ارسال: 1402/5/31 | 
احتراماٌ، به اطلاع می‌رساند که ثبت‌نام اولیه دروس در روزهای سه‌شنبه و چهار‌شنبه ۷ و ۸ شهریورماه ۱۴۰۲ به شرح جدول ذیر انجام خواهد شد:
روز ورودی ساعت
سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ ورودی ۱۳۹۸ و ماقبل ۸ تا ۱۰
سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ ورودی ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰ تا ۱۲
سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ ورودی ۱۴۰۰ ۱۳  تا  ۱۴:۳۰
چهار‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ ورودی ۱۴۰۱ ۸ تا ۱۰
چهار‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ پریود آزاد ۱۰:۳۰  تا  ۱۳:۳۰
* ثبت‌نام از طریق پورتال آموزشی انجام می‌پذیرد. لازم است تا دانشجویان به نکات زیر توجه نمایند:

با توجه به ماده ۹ آئین‌نامه دوره‌های تحصیلی ویژه دانشگاه‌های سطح ۱ و ۲ دولتی، مصوب ۱۳۹۷/۰۳/۰۱، «مدت مجاز تحصیل در دوره‌ی کارشناسی پیوسته، ۸ نیمسال است». بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ و تائید آن توسط کمیسیون موارد خاص در تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۱، دانشجویانی که تا پایان نیم‌سال هشتم فارغ‌التحصیل نشوند، می‌بایست براساس اطلاعیه تمدید سنوات در نیم‌سال نهم و دهم و از طریق سامانه سما اقدام نمایند در غیر این صورت مجاز به ثبت‌نام نخواهند بود.
- دانشجویان ورودی ۱۳۹۷ و ماقبل، صرفاً در صورت کسب موافقت کمیسیون موارد خاص، مجاز به انجام ثبت‌نام اولیه هستند.
- دانشجویان ورودی ۱۳۹۸ که وضعیت تحصیلی آنها «درحال بررسی» است، صرفاً در صورت کسب موافقت کمیسیون موارد خاص، مجاز به انجام ثبت‌نام اولیه هستند.
- دانشجویان ورودی ۱۳۹۸ که درس پروژه را تاکنون اخذ ننموده‌اند، باید برای اخذ درس پروژه در نیم‌سال اول ۱۴۰۲ اقدام نمایند، در غیراینصورت اخذ درس پروژه توسط کارشناسان دانشکده انجام خواهد شد.
- مطابق روال نیم‌سال‌های اول، دروس مختص دانشجویان ورودی جدید توسط دانشجویان ورودی سال‌های قبل، غیرقابل اخذ خواهد بود.
- اخطارهای آموزشی بعد از بازه‌ی «ثبت‌نام اولیه» اجرا خواهد شد. دانشجویان موظّف هستند قبل از «ثبت‌نام تکمیلی» قسمت اخطارهای آموزشی پورتال خود را کنترل نموده و نسبت به رفعِ اخطار و اخذ دروسِ پیش‌نیاز/هم‌نیاز در «ثبت‌نام تکمیلی» اقدام نمایند. محدودیت مشروطی و کلیه‌ی قوانین مربوط به ثبت‌نام تکمیلی در نیم‌سال اول ۱۴۰۲ اعمال خواهد شد.
- مطابق روال جاری دانشگاه، لیست انتظار (رزرو) برای رزرو دروس در روزهای ثبت‌نام اولیه تا پایان وقت اداری روز یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ فعال بوده و پس از آن، لیست رزرو فاقد اعتبار خواهد بود.
- تاکید می‌شود که ترتیب لیست‌های انتظار و اولویت‌های مربوطه هیچ حقی برای اخذ دروس برای دانشجویان ایجاد نمی‌نماید. اولویت اخذ دروس در لیست‌های انتظار توسط معاونین محترم آموزشی دانشکده درس تعیین خواهد گردید.
- اخذ دروسِ یک‌بار افتاده به صورت هم‌نیاز با درسِ بعدی مجاز خواهد بود و چنانچه دانشجویان درس افتاده را به صورت هم‌نیاز اخذ ننمایند، کلیه‌ی دروس بعدی اخذ شده مشمولِ اخطارِ عدم رعایت پیش‌نیاز شده و در پایان بازه‌ی «حذف و اضافه» این دروس حذف خواهند شد.
- مطابق روال، امکان اخذ دروس افتاده (ریاضی عمومی ۱، ریاضی عمومی۲، معادلات دیفرانسیل، محاسبات عددی، برنامه نویسی کامپیوتر، فیزیک عمومی۱ و فیزیک عمومی ۲) به عنوان امتحان مجدّد (تحت گروه ۱۰۰) در پورتال آموزشی وجود دارد.
- ثبت نام دروس سایر دانشکده‌ها صرفاً از طریق سامانه‌ی سما و در بازه‌ی «ثبت‌نام تکمیلی» تا «حذف و اضافه» مقدور خواهد بود. همچنین کارشناسان آموزشی دانشکده‌ها در بازه‌ی ثبت‌نام اولیه دسترسی ثبت‌نام نداشته و تمامی ثبت‌نام‌های غیر‌سیستمی دانشجویان بعد از »ثبت‌نام تکمیلی» انجام خواهد پذیرفت.
- از نیم‌سال اول ۱۴۰۲، اخذ حداکثر ۲ واحد بیش از حدنصاب مندرج در برنامه بازنگری رشته‌های مقطع کارشناسی، با نظر معاون آموزشی دانشکده بلامانع است. واحدهای مازاد بر این تعداد، مشمول پرداخت شهریه‌ی معادل واحد عملی بوده و آخرین دروس اختیاری اخذ شده دانشجویان تا رسیدن به سقف مطلوب برای فارغ التحصیلی، به صورت مازاد در کارنامه‌ی ایشان در نظر گرفته خواهد شد.